El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 400.000 €, amb el següent detall d’anys i imports anuals:
2025: 200.000 €
2026: 200.000 €
Ampliació de crèdit: El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 531.054,05 € (quatre-cents cinquanta mil euros), amb càrrec al capítol IV del pressupost de l’Institut d’Estudis Baleàrics de 2024, amb el següent detall d’anys i imports anuals: 2025: 331.054,05 € 2026: 200.000 €
Aquesta convocatòria té per objecte donar suport a de centres de creació artística establerts a les Illes Balears per als anys 2025 i 2026.
El termini per presentar les sol·licituds, dirigides a l’IEB, és del 10 de març al 4 d’abril de 2025.
Poden ser beneficiàries de la subvenció objecte d’aquesta convocatòria les persones físiques donades d’alta en el règim d’autònoms i les persones jurídiques, del sector cultural, empadronades o amb seu social a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció. Aquestes persones beneficiàries han de tenir el domicili social i desenvolupar la seva activitat a la comunitat autònoma de les Illes Balears. A més, han de tenir com a objecte o fi social el desenvolupament d’activitats culturals i han de poder dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.
La sol·licitud s’ha de dur a terme a través del tràmit telemàtic específic de la seu electrònica de la CAIB i ha d’anar acompanyat de la documentació següent:
a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica.
b) Declaració responsable (annex 3)
c) Si escau, la sol·licitud d’autorització per fer despeses amb persones o entitats vinculades (annex 4).
d) Una memòria descriptiva i detallada del projecte, segons el model descarregable. Aquesta memòria servirà perquè la Comissió Avaluadora puntuï el projecte i, per tant, només es valorarà la informació inclosa en aquesta memòria.
e) El pressupost detallat del projecte, segons el model descarregable.
f) Pla de patrocinis i de finançament de l’esdeveniment, segons el model descarregable.
g) En cas que el sol·licitant no sigui propietari de l’espai on es desenvolupen les activitats i allotjaments, una còpia del contracte d’arrendament.
i) Els certificats d’estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries davant l’ATIB, AEAT, SS.
El termini de justificació de la subvenció concedida acaba el 31 de gener de 2026 per a les despeses relatives a 2025 i el 31 de gener de 2027 per a les despeses relatives a 2026.
La justificació de l’activitat subvencionada s’ha de dur a terme amb la presentació de l’annex 7 juntament amb la documentació següent:
a) Una memòria de la realització de l’activitat, segons el model descarregable
b) Una memòria econòmica justificativa, segons el model descarregable
c) Les factures
d) Els justificants de pagament
e) Mostres de tot el material audiovisual, àudio o imprès descrit en la sol·licitud.
f) La documentació acreditativa de les mesures de difusió.
g) Si escau, els tres pressuposts que, en aplicació de l’article 40.3 del TRLS, ha d’haver sol·licitat la persona o entitat beneficiària.
h) Nòmines dels treballadors desglossades, amb la indicació de l’import retingut a compte de l’IRPF, i justificants de pagament dels sous.
i) Documents de relació nominal de treballadors (RNT, antic TC2) i rebut de liquidacions de cotització (RLC, antic TC1), juntament amb una llista en què figurin de manera detallada, per mes i treballador, els imports corresponents al total meritat a la nòmina i justificants de pagament.
j) Documents d’IRPF i d’altres tributs no susceptibles de recuperació o compensació, i justificants de pagament.