L’Institut
L’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial creada per l’article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, i adscrita actualment a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears.
Llengua catalana
HOLA! Benvinguts a l’espai de llengua de l’Institut d’Estudis Baleàrics. Descobreix l’oferta formativa i els recursos lingüístics que t’oferim.
Subvencions
Consulta les línies de subvencions disponibles per impulsar la cultura, la creació i la recerca. Troba-hi les convocatòries i els ajuts adreçats al sector cultural.
Illes de cultura
L’Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) hi assisteix juntament amb l’Institut Ramon Llull i hi tindrà presència amb un estand conjunt.
De l'11 al 13 de març, l’Institut d'Estudis Baleárics participa en l’edició d’enguany de la London Book Fair. Durant aquests dies, l’IEB presentarà els nous catàlegs de ficció i de llibre il·lustrat infantil, i també el programa de subvencions a editors estrangers que estiguin interessats a publicar obres d’autors i il·lustradors de les Illes Balears.
L’IEB segueix amb la línia de treball d’obrir els autors balears al mercat britànic, per això estan programades reunions amb editorials principalment del Regne Unit. Tot i això, també es faran contactes amb editorials d’altres països, com França, Eslovènia, República Txeca, Croàcia i Alemanya.
Tota la informació sobre la London Book Fair a l'enllaç següent: https://www.londonbookfair.co.uk/
Convocatòria oberta FILustra 2026
Convocatòria oberta per participar en la 14a edició de la Plaça del Llibre de València
L’any 2025 es van traduir 27 obres d’autors de les Illes Balears, gràcies a l’ajut de l’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB)