L’Institut
L’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial creada per l’article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, i adscrita actualment a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears.
Llengua catalana
HOLA! Benvinguts a l’espai de llengua de l’Institut d’Estudis Baleàrics. Descobreix l’oferta formativa i els recursos lingüístics que t’oferim.
Subvencions
Consulta les línies de subvencions disponibles per impulsar la cultura, la creació i la recerca. Troba-hi les convocatòries i els ajuts adreçats al sector cultural.
Illes de cultura
La Conselleria de Cultura, Participació i Esports, a través de l’Institut d’Estudis Baleàrics ha presentat avui el darrer número de la col·lecció “Balears abans i ara”, una iniciativa de l'Institut coeditada amb l’editorial Dolmen. L’editor, Vicente Garcia; el coordinador i redactor de textos històrics d’aquesta col·lecció, Antoni Marimon i el director de l’Institut d’Estudis Baleàrics, Francesc M. Rotger, han presentat el setè número de la col·lecció, un projecte editorial que pretén reconstruir en 12 volums la historia de les Illes Balears en format còmic.
“Balears abans i ara” és una iniciativa pionera que explica la història de les Illes Balears en format còmic d’una manera amena, lleugera i divertida, sense deixar de ser rigorosa i acadèmica. El número 7 d’aquesta col·lecció gira essencialment entorn de la conquesta de Mallorca el 1229-1232, tot i que també explica de manera sintètica les conquestes d’Eivissa i Formentera, el 1235. En aquest volum s’ofereixen, de manera documentada i assequible, les claus que permeten entendre la configuració inicial dels pobles mallorquí, eivissenc i formenterer. Les dates del 31 de desembre de 1229 a Mallorca o del 8 d’agost de 1235 a Eivissa, sempre han estat considerades com el naixement d’uns pobles vinculats a occident, cristians i de parla catalana, amb Jaume I i Guillem de Montgrí, respectivament, com a grans referents.
La coedició del número 7 de “Balears abans i ara” ha comptat amb una subvenció de 5.220€ de l’Insitut d'Estudis Baleàrics i se n’han editat 1.500 exemplars. El dibuixant del número 7 ha estat Quim Bou. A més d’Antoni Marimon, han exercit d’assessors històrics Manel Calvo i Bartomeu Salvà.
Convocatòria oberta FILustra 2026
Convocatòria oberta per participar en la 14a edició de la Plaça del Llibre de València
L’any 2025 es van traduir 27 obres d’autors de les Illes Balears, gràcies a l’ajut de l’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB)