L’Institut
L’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial creada per l’article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, i adscrita actualment a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears.
Llengua catalana
HOLA! Benvinguts a l’espai de llengua de l’Institut d’Estudis Baleàrics. Descobreix l’oferta formativa i els recursos lingüístics que t’oferim.
Subvencions
Consulta les línies de subvencions disponibles per impulsar la cultura, la creació i la recerca. Troba-hi les convocatòries i els ajuts adreçats al sector cultural.
Illes de cultura
Del dia 6 fins al 8 d'octubre els territoris transfronterers: PIRINEUS-ORIENTALS, CATALUNYA I LES ILLES BALEARS es reuniran a Prats de Molló per la Primera Edició de les Trobades Professionals Transfrontereres i Projeccions Públiques “Cinéma à la frontière”, que pretén ser l'acte fundador d'una nova dinàmica en què es duguin a terme noves col·laboracions entre els professionals de l'audiovisual d'Occitània Pirineus Mediterrània, Catalunya i les Illes Balears. El lloc seleccionat per a dur a terme les cooperacions transfrontereres és la simbòlica vila de Prats de Molló. En aquesta primera edició no hi faltarà la representació illenca a través de la televisió autonòmica de les Illes Balears (IB3), l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) i la Illes Balears Film Commission (IBFC).
El “Cinéma à la frontière” compta amb un dens programa en què cal destacar diverses sessions de pitching (exposicions de projectes), destinades a iniciar coproduccions transfrontereres i promoure la distribució transfronterera de llargmetratges i documentals. També hi haurà 2 taules rodones, que tenen l'objectiu d'identificar els obstacles actuals de coproducció o distribució audiovisual entre els 3 territoris i cercar solucions als problemes plantejats. A més s'hi duen a terme altres activitats professionals com les projeccions audiovisuals públiques, que es faran el dia 8, en què hi ha dues projeccions balears: el llargmetratge «Bittersweet days» dirigit per Margalida Melià i el documental «Toni Catany, el temps i les coses» de Cesc Mulet. En tots els actes programats, intervendran professionals en representació de la indústria audiovisual del nostre territori. Des de la Illes Balears Film Commission, s'ha coordinat i gestionat la presència a Prats de Molló de 6 productores balears: La Periferica, Cinetica TV, Quindrop, Nuu Films, dues de les quals provenen de Menorca: Empatic i Paleàrtica.
Amb aquesta trobada, es pretén que augmentin els lligams professionals audiovisuals Balears amb els de Catalunya i Occitània-Pirineus-Mediterrània, creant ponts que condueixin cap a l'obertura de noves possibilitats de coproducció, distribució i promoció audiovisual entre els nostres territoris.
El Govern de les Illes Balears, l’Institut d’estudis baleàrics (IEB) i Filmin impulsen el projecte ‘Talent balear’
La Conselleria de Cultura dona suport a la 4a edició del Festival de Cine de Menorca a través de l’IEB
IEB i IBFC participen de l'exposició de fotografies de localitzacions de cinema a l’Estat espanyol com a activitat paral·lela de la Berlinale 2019