L’Institut
L’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial creada per l’article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, i adscrita actualment a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears.
Llengua catalana
HOLA! Benvinguts a l’espai de llengua de l’Institut d’Estudis Baleàrics. Descobreix l’oferta formativa i els recursos lingüístics que t’oferim.
Subvencions
Consulta les línies de subvencions disponibles per impulsar la cultura, la creació i la recerca. Troba-hi les convocatòries i els ajuts adreçats al sector cultural.
Illes de cultura
Es convida els lectors, per mitjà del hastag #SantJordiIEB, a compartir un vídeo d’una història original a partir d’obra d’autors de Balears
La Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat ha dissenyat, a través de l'Institut d'Estudis Baleàrics, una acció per celebrar la diada de Sant Jordi 2020, marcada pel confinament a causa de la Covid-19.
L'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) ha elaborat una iniciativa per compartir a xarxes social que consta de dos vídeos en els quals crea una història original a partir de diverses publicacions d’autors de les Illes Balears i a les quals l'IEB ha ajudat en la seva edició, a través de la línia de coedicions.
Un dels vídeos es basa en obra de literatura infantil i juvenil, mentre que l'altre es basa en literatura per a adults, original d’autors de Balears.
La intenció amb aquesta acció a través xarxes socials és donar suport al sector editor i llibreter de les Illes Balears i encoratjar-lo en un Sant Jordi que enguany és excepcional a causa del confinament.
La iniciativa vol servir també per animar els lectors i lectores perquè creïn també la seva particular història des de casa fent un vídeo contant una història original a partir de les seves lectures de llibres de les Illes Balears i el comparteixin a les xarxes socials amb l'etiqueta #SantJordiIEB.
Convocatòria oberta FILustra 2026
Convocatòria oberta per participar en la 14a edició de la Plaça del Llibre de València
L’any 2025 es van traduir 27 obres d’autors de les Illes Balears, gràcies a l’ajut de l’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB)