L’Institut
L’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial creada per l’article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, i adscrita actualment a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears.
Projecció exterior
Llengua catalana
HOLA! Benvinguts a l’espai de llengua de l’Institut d’Estudis Baleàrics. Descobreix l’oferta formativa i els recursos lingüístics que t’oferim.
Subvencions
Consulta les línies de subvencions disponibles per impulsar la cultura, la creació i la recerca. Troba-hi les convocatòries i els ajuts adreçats al sector cultural.
Illes de cultura
Les Illes Balears assistiran a la Fira del Llibre de Torí 2027 i la literatura en català serà la convidada d'honor del certamen
El Govern demanarà formalment una presència mínima garantida d'autors de les Illes Balears en el principal aparador editorial del país i un dels més destacats d'Europa
Vehicularà la seva participació a través de l'Institut Ramon Llull amb l'objectiu estratègic d'internacionalitzar el talent, el sector editorial i les lletres balears
El Govern de les Illes Balears participarà de forma activa en l'edició de 2027 del Salone Internazionale del Libro di Torino, una de les cites literàries i editorials més rellevants de tot el continent europeu. L'anunci coincideix amb la designació oficial de la literatura en català com a convidada d'honor de la fira italiana per al pròxim any, una fita de projecció internacional en la qual l'executiu autonòmic exercirà un paper protagonista per assegurar la projecció dels seus creadors.
La Conselleria de Turisme, Cultura i Esports vehicularà la presència de la delegació de les illes a través de l'Institut Ramon Llull. No obstant això, en tractar-se d'un homenatge global al sistema literari compartit, el Govern avança que demanarà que es garanteixi una quota mínima i representativa d'autors, editors i professionals de les Illes Balears dins la delegació oficial. L'objectiu és evitar la centralització de la representació i assegurar que la insularitat, el talent propi i la puixança de la indústria editorial de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera tinguin l'espai de màxima visibilitat que els correspon en règim d'igualtat.
El conseller Jaume Bauzá ha valorat molt positivament l'elecció de Torí com a plataforma estratègica: “És un orgull i un èxit compartit que situa les nostres lletres en el centre del principal aparador editorial d'Itàlia, un mercat que destaca com el tercer receptor mundial que més literatura en catalán tradueix. Torí 2027 ha de ser una finestra oberta al món per als nostres creadors de la Part Forana i de cada una de les illes”.
Un desplegament transversal de gran impacte
Ser convidat d'honor al Salone Internazionale del Libro di Torino implica un desplegament de gran envergadura i transversalitat al recinte ferial de Lingotto. El projecte inicial contempla la instal·lació d'un estand propi d'uns 150 metres quadrats con programació contínua d'activitats, així com la participació d'una delegació de 20 autors de diversos gèneres —com ficció, no-ficció, poesia, teatre, còmic i literatura infantil i juvenil—, a més de la inclusió de professionals de l'edició en els programes de fellowship del saló.
A aquesta presència oficial es sumarà una programació cultural exterior que s'estendrà per diversos punts de la ciutat de Torí per difondre la creació artística, la tradició i la llengua de les illes en un sentit ampli.
L'esdeveniment, que en la seva última edició va mobilitzar més de 230.000 visitants i prop de 1.000 expositors, tindrà lloc del 13 al 17 de maig de 2027. Des de la Conselleria es treballarà de la mà de les principals associacions sectorials del món del llibre de les illes per coordinar una selecció que posi en valor la salvaguarda de la nostra identitat cultural i l'excel·lència dels nostres professionals en un escenari de màxim prestigi internacional.
La X Jornada de Dinamització Lingüística de l’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) reflexionarà sobre el català com a llengua d’acollida a les Illes Balears
El Govern celebra el Dia Europeu de les Llengües amb l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears a Formentera
Nova oferta de cursos de català de l’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) entre els mesos de setembre i gener