L’Institut
L’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial creada per l’article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, i adscrita actualment a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears.
Llengua catalana
HOLA! Benvinguts a l’espai de llengua de l’Institut d’Estudis Baleàrics. Descobreix l’oferta formativa i els recursos lingüístics que t’oferim.
Subvencions
Consulta les línies de subvencions disponibles per impulsar la cultura, la creació i la recerca. Troba-hi les convocatòries i els ajuts adreçats al sector cultural.
Illes de cultura
Les activitats, que tindran lloc a les quatre illes, comencen amb dues excursions a Menorca els propers 21 i 28 de gener, amb motiu de la Diada de Menorca
L’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) reprèn “La llengua camina”, iniciativa per fomentar l’ús de llengua catalana a través d’excursions. L’objectiu de l’activitat és crear espais de socialització en els quals participen catalanoparlants i persones que volen practicar la llengua catalana i així generar contextos i situacions en què els aprenents estiguin en contacte amb el català.
Les dues activitats inicials es realitzaran a l’illa de Menorca. La primera excursió tendrà lloc el proper diumenge 21 de gener pel Camí Vell des Migjorn. La segona trobada està programada pel següent diumenge de gener, el dia 28, al castell de Santa Àgueda. Durant l’any es continuarà desenvolupant l’activitat amb la programació de diferents excursions a la resta d’illes.
Aquesta iniciativa, totalment gratuïta, servirà també per donar a conèixer elements patrimonials, naturals i culturals de les nostres illes.
El director de l’Institut d’Estudis Baleàrics, Llorenç Perelló, que participarà activament en una d’aquestes excursions, al castell de Santa Àgueda, afirma que «activitats com aquesta fan que es promogui un ús habitual de la llengua amb aquells parlants que comencen a utilitzar-la». A més, Perelló afegeix «és important que els parlants vegin que el català és una llengua usada i que la poden compartir amb la societat que els acull».
L’IEB llança un paquet d’adhesius amb expressions pròpies de les Illes Balears per fomentar l’ús social del català
L’Institut d’Estudis Baleàrics presenta Saladina, el projecte d’adaptació del mètode d’aprenentatge A punt a les Balears
L’Institut d’Estudis Baleàrics celebra el Dia Internacional del Joc amb propostes lúdiques en català de creadors de les Illes