L’Institut
L’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) és una entitat pública empresarial creada per l’article 40 de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2015, i adscrita actualment a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears.
Projecció exterior
Llengua catalana
HOLA! Benvinguts a l’espai de llengua de l’Institut d’Estudis Baleàrics. Descobreix l’oferta formativa i els recursos lingüístics que t’oferim.
Subvencions
Consulta les línies de subvencions disponibles per impulsar la cultura, la creació i la recerca. Troba-hi les convocatòries i els ajuts adreçats al sector cultural.
Illes de cultura
Joves
Es tracta d’actuacions que s’adrecen als joves i que pretenen promoure la creació i el consum de continguts audiovisuals en català a Internet. La finalitat és normalitzar entre aquest sector de la població el consum d’aquest tipus de productes en llengua catalana, però també promoure la formació d’una comunitat de creadors que opti per aquesta llengua a l’hora de publicar els seus propis continguts.
És una iniciativa posada en marxa per la Direcció General de Política Lingüística en col·laboració amb els ajuntaments de les Illes Balears. L’objectiu és fomentar entre el públic juvenil la difusió a Internet de continguts audiovisuals en llengua catalana i, alhora, la lectura i el consum de sèries i pel·lícules en català. Consta de dues modalitats: videorecomanacions de llibres (adreçades a bibliotubers) i videorecomanacions d’obres audiovisuals (adreçades a filmtubers). La convocatòria s’adreça a joves a partir de 14 anys que resideixen al municipi convocant o cursen estudis en un centre educatiu de la localitat.
Amb l’objectiu de contribuir al creixement i a la consolidació de la comunitat de joves creadors de continguts digitals en català a les Illes Balears (youtubers, streamers, podcasters, bloguers i comunicadors i influenciadors en general), es va organitzar una trobada en línia amb Clàudia Rius, periodista cultural, cap de redacció de la revista digital Núvol, coimpulsora del Canal Malaia i cocreadora del podcast Gent de merda. L’activitat anava adreçada a joves entre 15 i 30 anys creadors d’aquests continguts.